Преподаватели

Anastasia Mokova / Анастасия Мокова

Анастасия Мокова
Анастасия Мокова

Anastasia has two professional degrees, which are В.A. in Business Administration (received at American University in Bulgaria) and completed courses of Psychological Counseling, which she got at Moscow Association of Analytical Psychology Institute. She combines work of a psychologist at her private practice and a tutor in English as a second language. Her main approach in teaching English can be put the following way: one learns the language, when he/she enjoys using it in a safe and friendly environment.

Anastasia is actively involved in the work of the conversation club. Her sphere of interest is around the topic of how human beings make choices in life (career, relationships, religious etc), how they can improve the quality of their lives and what that quality means for different people. She believes that finding answers to these questions is greatly helped by such tool as MBTI-typology (http://www.myersbriggs.org/my-mbti-personality-type/mbti-basics/).

Анастасия получила 2 профессиональные степени: бакалавр бизнес-администрирования (Американский университет в Болгарии) и психолог-консультант (Московский институт при Ассоциации аналитической психологии). Она совмещает работу психолога в рамках своей частной практики и репетитора английского языка. В преподавании английского языка ее основным кредо является то, что языком удается овладеть тем, кто получает удовольствие при его использовании в дружественной и принимающей атмосфере.

Анастасия активно вовлечена в работу разговорного клуба. Ее основная сфера интереса: как люди принимают решения (касательно карьеры, отношений, религиозной направленности), как они могут развиваться и повышать качество своей жизни, и что они подразумевают, когда говорят о ‘качестве жизни’. Она находит, что типология MBTI (http://www.myersbriggs.org/my-mbti-personality-type/mbti-basics/) является полезным инструментом для нахождения ответов на эти вопросы.

Maria Zakharova / Мария Захарова

Мария Захарова
Мария Захарова

Maria is a professional English language teacher with 15 years teaching experience. Maria has a degree in English philology (Moscow State Pedagogical University). Cambridge Certificate in Advanced English (CAE).

Maria has worked in state boarding school which specializes in the English language teaching, at language courses for Russian and international business companies with students from Beginner to Upper-Intermediate levels.

Мария профессиональный преподаватель английского языка с 15-летним опытом работы. Закончила Московский педагогический государственный университет по направлению английской филологии. Сдала экзамен на получение кембриджского сертификата о продвинутом владении английским языком (Certificate in Advanced English – CAE).

Мария работала в государственной школе-интернате, специализирующейся на преподавании английского языка. У нее также есть опыт преподавания для учащихся уровней от «Beginner» до «Upper-Intermediate» на курсах, организованных международными компаниями.

Sophie Luik / Софи Льюик

Софи Льюик
Софи Льюик

Sophie is a post-graduate student in one of the largest Moscow universities. She is in Russia on the base of a student’s swapping program. Sophie learns Russian now and plans staying in Moscow for a long time to realize her potential in an international company.

She has a year of teaching experience and is interested in different teaching technics and methods. Moreover, she has recently passed American TOEFL exam for English teachers.

Софи учится в качестве студента-аспиранта в одном из крупнейших московских вузов. Она в России по программе студенческого обмена. С. Льюик изучает русский язык и планирует остаться надолго в Москве, где она надеется реализовать свой потенциал в какой-нибудь международной компании.

У Софи год опыта преподавания, она интересуется различными методиками и техниками обучения. Кроме того, недавно она сдала американский преподавательский экзамен TOEFL для учителей английского языка.

Ted Smith / Тед Смит

Тед Смит
Тед Смит

Ted finds sponsorship for his engineering project in Moscow. Before came to Russian capital, he had attained CELTA teachers certification. He had been already planning that time to keep up himself while met with potential funders.

He closely involved in our conversation club’s programs and according to his own confession: really fascinated by Russian people and their culture. He is going to do the English language teaching by his third career. Ted has the teaching experience in one year in common.

Тед ищет в Москве спонсоров для реализации своего инженерного проекта. До того, как прибыть в российскую столицу, он получил сертификат CELTA для преподавателей. Тед уже тогда планировал, что будет зарабатывать на жизнь преподаванием английского во время поисков потенциальных инвесторов.

Т. Смит плотно вовлечен в работу нашего разговорного клуба и, по его собственным словам, в полном восторге от русских людей и русской культуры. В будущем он собирается превратить преподавание языка в свою подработку. В общей сложности у Теда год опыта работы учителем.

Ilya Shalnov / Илья Шальнов

Илья Шальнов
Илья Шальнов

Ilya has long been involved, indeed, in speaking clubs projects. He is experienced specialist for both: in teaching process creating and in teaching itself. The professional has TKT Cambridge certification. It is referring a special exam on English teaching skills.

I. Shalnov calls his method for conversation clubs RIME – Real-Interesting-Methidic-Ergonomic. It means a visitor of our club begins speaking from the very beginning, speaks on the actually interesting themes, gets knowledge that give him the opportunity to created appropriate teaching methods for himself.

Илья располагает действительно обширным опытом в проектах языковых разговорных клубов. Он опытный специалист, как в организации учебного процесса, так и в самом преподавании английского языка. Он имеет Кембриджский сертификат ТКТ – он подразумевает сертификацию навыков преподавания английского.

Свой метод И. Шальнов называет РИМЭ: Реально-Интересно-Методично-Эргономично. Это значит, что посетитель клуба начинает разговаривать с самого начала, получает возможность обсуждать только по-настоящему интересные темы, получает знания для выработки методики изучения английского самостоятельно.